Inmiddels hebben uiteenlopende zorgorganisaties, van ziekenhuizen tot thuiszorg, geprofiteerd van de Porres-methode. Afhankelijk van specifieke vragen die bij organisaties spelen, hebben we het volgende gerealiseerd:
- Terugstroom van goede oud-medewerkers. Uit onderzoek blijkt dat 28% van de oud-medewerkers spijt heeft van hun vertrek, de Porres-methode realiseert een terugkeerpercentage van rond de 10%.
- Drastisch terugbrengen van het verloop en ziekteverzuim van de huidige medewerkers.
- 60-plussers behouden voor de organisatie door het gesprek aan te gaan en in te spelen op hun behoeften.
- Terugdringen PNIL door de voordelen (rekenmodel) van een vaste baan bij de zzp’ers onder de aandacht te brengen.
- Met kleine aanpassingen zorgen dat de roosters voor de avond en nacht weer gevuld zijn met eigen medewerkers.
- Aanscherpen van de vacatureteksten op pull-factoren, waardoor het aantal sollicitaties ruim verdubbelt.
- Het opstellen van een referral-programma met als resultaat dat 68% van de nieuwe medewerkers is geworven met hulp van de eigen medewerkers.
- Het opzetten van een social media-campagne waarmee in 3 maanden 19 nieuwe medewerkers zijn aangenomen tegen slechts 630 euro per aanname.
- De doorlooptijd van een sollicitatie van maanden naar dagen terugbrengen door het optimaliseren van het recruitmentproces.
- Het drastisch verlagen van het verloop van nieuwe medewerkers in de eerste 3 maanden door het opstellen van een onboardingstraject. Medewerkers zijn tevens sneller inzetbaar en blijven langer aan de organisatie verbonden.
Benieuwd wat Porres voor jouw organisatie kan betekenen?