Wij geven aandacht aan zorgmedewerkers, door ze uitgebreid te spreken en naar ze te luisteren. Om vervolgens onze bevindingen te toetsen en zo mogelijk direct actie te ondernemen. We houden hierbij rekening met het adaptievermogen van de organisatie en dragen de uitvoering van het actieplan spoedig over. Dat is wat de Porres-methode uniek maakt. Het blijft namelijk niet bij een rapport, wij gaan er gezamenlijk met de organisatie en de medewerkers mee aan de slag. Bijvoorbeeld door avond- en nachtmedewerkers een veilige parkeerplek te bieden, door flexibiliteit in te voeren bij de indeling van roosters en door beter in te spelen op wensen van vaste medewerkers.
Met deze unieke aanpak:
- Voorkomen wij verder verloop.
- Verlagen we het ziekteverzuim.
- Melden oud-medewerkers zich weer aan.
- Is het eenvoudiger nieuwe medewerkers te werven.
Wij nemen de gehele medewerkersreis (employee journey), van de sollicitatieprocedure tot de uitdiensttreding, onder de loep. We achterhalen wat goed gaat én waar medewerkers eventueel op afhaken. Wij vertalen deze inzichten in creatieve en toepasbare oplossingen waarmee we de medewerkerstevredenheid verhogen en daarmee het verloop en verzuim in de kern aanpakken.
Benieuwd hoe we het verloop in jouw organisatie kunnen keren? Laat ons de mogelijkheden in een online call van 20 minuten toelichten.